Soundbar Ultimea Skywave X70 – A Game Changer for Home Theater Immersion

Why is it so low for a $1000 system? My $200 Sony HT S20R has 400 Watts.
The power of the Skywave X70 system reaches 980 W of total peak power. This figure comes both from the manufacturer’s technical specifications and from independent reviews that confirm it.

And right now it is available in the US pre-order offer for $559 USD. 🤔

Why is it so low for a $1000 system? My $200 Sony HT S20R has 400 Watts.
You're right. Simply comparing power figures from different brands and with different marking methods can be confusing. The Skywave X70 has a peak power of 980W.
Peak power demonstrates a system's ability to handle a wide dynamic range. A system with high peak power means it can avoid distortion (clip-up) when playing sudden, intense sound effects, maintaining clarity and impact. However, this doesn't mean it operates at that high power all the time. The 980W peak power rating is intended to indicate a system's exceptional dynamic power, capable of reproducing the most powerful moments in movies and games without distortion.

Ultimately, when judging a system's quality, it's far more important to listen to its actual performance in person than to compare specs on paper. I hope this explanation is helpful! 🙌

Vous avez raison. Comparer les puissances de différentes marques et méthodes de marquage peut être déroutant. Le Skywave X70 a une puissance de pointe de 980 W.
La puissance de crête démontre la capacité d'un système à gérer une large plage dynamique. Un système doté d'une puissance de crête élevée évite la distorsion (écrêtage) lors de la lecture d'effets sonores soudains et intenses, préservant ainsi la clarté et l'impact. Cependant, cela ne signifie pas qu'il fonctionne à cette puissance élevée en permanence. La puissance de crête de 980 W indique la puissance dynamique exceptionnelle d'un système, capable de reproduire sans distorsion les moments les plus intenses des films et des jeux.

En fin de compte, pour juger de la qualité d'un système, il est bien plus important d'écouter ses performances réelles en personne que de comparer les spécifications sur papier. J'espère que ces explications vous seront utiles !🙌
Salut laTeam Ultimea
je vais mentionnais la dernière partie de votre message .

"En fin de compte, pour juger de la qualité d'un système, il est bien plus important d'écouter ses performances réelles en personne que de comparer les spécifications sur papier."

Et répondre que je suis entièrement d'accord avec ça, d'ailleurs c'est pour cette raison que je postule pour essayer l'un des modèles de la dernière série Skywave X.

🎼🔈🙏

Back